Monday, October 26, 2009

saat kesedihan..







semalam merupakan hari yang paling sdey buat kami sekeluarga..



kerana pemergianyya yang amat ku cinta. .



bibo. .



setiap ari apabila ku balik ke rumah aku akan bermain ., .



gelagatnya amat menghiburkan kami seisi keluarga. .



bunyi miow nya amat kami rindui. .
tapi apakan daya. .



dia juga makhluk Allah yang hidup dan mati. .



ku merasa amat menyesal kerana tidak dapat berbuat apa2 sepanjang pemergiannya, ,.



semasa dia sedang menghembuskan nafas yang terakhir, ,



ku tiada di sisinya..



aku dikejotkan pada hari jumaat malam sabtu dengan igauan bibo..



dan terkejutku disambung lagi dengan mimpi kepadanya pada ari sabtu,,



tidak ku sangka dia akan pergi..



pergi utk selamanya,..






semasa aku di sisinya aku amat terkedu kerana suaranya seolah2 die sedang menyatakan kepadaku bahawa dia merasai kesakitan yang amat sangat,,dia juga melakukan perkara yang sama kepada ibuku..



ibuku sebak melihatnya,,



terkulai layu.



umpama badan yang tidak bernyawa. .



tadi aku baru menjumpai locongnya yang dia sematkan di leher setiap ari..



apabila dia berjalan ku dengar bunyi locengnya, ,



sekarang, ,



hanya tinggal kenangan..



hanya kenangan segar di ingatan. .,



segala yang berlaku ada hikmahnya,,



ku yakin..



kerana Allah maha adil..



semoga bibo tenang di dunianya,,



menjadi saham dan saksi di akhirat kelak. .






No comments:

Post a Comment